Site Loader

Nusidėvėjusios padangos: kada keisti ir kokios to grėsmės?

Viena iš svarbiausių automobilio dalių – padangos. Nuo jų labai dažnai priklauso stabdymo efektyvumas, taip pat – pačių vairuotojų ir automobilio keleivių saugumas. Todėl norint išvengti nelaimių kelyje, labai svarbu nuolat stebėti savo automobilio padangų kokybę. Galbūt jos jau nusidėvėjusios, pažeistos? Galbūt jau reikalingos saugios naujos padangos?

Nusidėvėjusių padangų keliamos grėsmės

Ant daugelio padangų galite pamatyti nusidėvėjimo indikatorius, kurie ir padės nustatyti, kada protektorius jau yra nusidėvėjęs. Šis indikatorius – tai kietos gumos blokeliai, kurie išryškėja, kai protektoriaus gylis yra mažesnis už nustatytą.

Nusidėvėjusios padangos kelia didžiulę grėsmę vairuojant, nes yra nefunkcionalios, nepatikimos. Važiuojant per mažai pripūstomis padangomis, automobilis tiesiog sunaudoja daugiau degalų, tačiau per daug pripūstos, pažeistos padangos gali sprogti.

Nusidėvėjęs padangų protektorius. Ką apie jį žinoti?

Padangas reikėtų pakeisti, jei protektoriaus gylis mažesnis už nustatytą. Vasarinių padangų protektoriaus gylis turi siekti bent 1,6 mm, žieminių – bent 3 mm. Protektoriaus gylį matuokite specialiu matuokliu – juo matuokite šios padangos dalies vidų ir išorę.

Pateikiame dar kelis niuansus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį:

  •     Jei jūsų automobilio padangose kas nors įstrigę, „svetimkūnį“ būtinai pašalinkite. Tiesa, įstrigusį vinį rekomenduojama palikti tol, kol galėsite apsilankyti autoservise: tam, kad padanga nesubliūkštų. Tačiau šiuo atveju vertėtų nusiteikti ne tik remontui – jei pažeidimas rimtas, gali prireikti visos naujos padangos.
  • Nusidėvėjus padangų išorei, gali reikėti jas pripūsti, patikrinti, ar nėra nuotėkio. Padangų slėgį tikrinkite reguliariai.
  • Taip pat verta apžiūrėti, kaip nusitrynė protektorius – tai gali atskleisti, kokių klaidų darote valdydami automobilį. Pavyzdžiui, jei labiau nusidėvėję priekinių padangų kraštai, galbūt per greitai įveikiate posūkius? Jei padangų vidinė protektoriaus dalis nusidėvi labiau nei išoriniai kraštai, gali būti, jog per daug pripučiate padangas. Tokiu atveju rekomenduojama iki reikiamo lygio sumažinti padangų slėgį, kitaip jos gali sprogti.
  • Jei ant padangų yra nevienodo nusidėvėjimo lopų ar plikų vietų, gali reikėti subalansuoti (sulyginti) ratus. Kartais plikos vietos rodo, jog automobilio amortizatoriai nusidėvėję.
  • Jei atrodo, kad padangos nusidėvi labiau nei įprastai, reikėtų patikrinti pakabą. Jei vienoje transporto priemonės pusėje padangų nusidėvėjimas didesnis, tikriausiai teks sulygiuoti ratus.
  • Jei padangų kraštuose pastebėjote pjūklo dantelius ar plunksnas primenantį raštą, greičiausiai tai lėmė nevienoda padangos trintis į kelio dangą – matyt, reikėtų atlikti ratų suvedimą.
  • Įtrūkus padangų sienelėms, svarbu laiku pastebėti šiuos pažeidimus ir kuo skubiau pasidairyti naujos padangos – pažeidus tokią vietą, padanga gali sprogti.

Išvengti padangų nusidėvėjimo neįmanoma. Tačiau laiku pastebėtas pavojus gali apsaugoti nuo nelaimės. Svarbu reguliariai įvertinti padangų būklę, pastebėti ir nedelsiant reaguoti į pakitimus. Rekomenduojama padangas tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat – prieš ir po ilgų kelionių. Prireikus padangas reikėtų keisti naujomis. Patartina keisti visas keturias nusidėvėjusias automobilio padangas. Jei vis dėlto keičiate tik dvi, stenkitės, jog jos būtų tokios pačios. Norėdami optimalaus sukibimo ir stabilumo, naujas padangas montuokite ant galinės ašies.

 Dėl padangų būklės įvertinimo, pasirinkimo ir montavimo visuomet galite pasitarti su AutPatarimas komanda. Susisiekite jums patogiu būdu – telefonu, el. paštu ar naudodamiesi tiesioginio pokalbio sistema svetainėje.

Post Author: AutoPatarimas